Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Η Νηπιαγωγός


Αγωγή Σταδιοδρομίας
Ομάδα Β’ Τμήμα Γ’1
Τάξη: Γ’ Γυμνασίου.

1.Ορισμός Περιγραφή Επαγγέλματος
  • Η  ομαλή διαδικασία ένταξης του παιδιού από το περιβάλλον της οικογένειας σε αυτό ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου, όπως είναι το σχολείο, επιβάλλει την ύπαρξη ενός ενδιάμεσου κρίκου, του νηπιαγωγείου. Παρόλο που το επάγγελμα της νηπιαγωγού είναι κατά κανόνα γυναικείο επάγγελμα, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να το ασκούν και άντρες.  Η Νηπιαγωγός δηλαδή είναι ο ειδικός παιδαγωγός που θα αναλάβει τα παιδιά από την προσχολική τους ηλικία και θα τα βοηθήσει να αποκτήσουν τις πρώτες γνώσεις τους για τον κόσμο που τους περιβάλλει αλλά και τους τρόπους συμβίωσης, οργάνωσης και κατανόησης σε μια μικρή κοινωνική ομάδα όπως είναι η τάξη του νηπιαγωγείου. Γι’ αυτό το λόγo φροντίζει η νηπιαγωγός για την αρμονική ανάπτυξη του παιδιού μέσα από διάφορες δραστηριότητες και ψυχαγωγία ( τραγούδια, παιχνίδι, χορός , ζωγραφική, χειροτεχνία) με στόχο να αποκτήσει ολοκληρωμένη και στέρεη προσωπικότητα.

2. Σπουδές που απαιτούνται
  • Η εκπαίδευση των νηπιαγωγών μπορεί να γίνει στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών , στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου  Αιγαίου, στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης  των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Κρήτης, Στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Δυτικής Μακεδονίας καθώς και στο Τμήμα Επιστημών  της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η διάρκεια των σπουδών των νηπιαγωγών διαρκεί οχτώ εξάμηνα  και οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο του ενδιαφέροντος τους στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό.  Σπουδές επίσης μπορούν να γίνουν σε ΙΕΚ, η Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, με διαφορετικό επίπεδο σπουδών, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ.

3. Συνθήκες Εργασίας.
  • Τα νηπιαγωγεία πρέπει να είναι ευχάριστοι χώροι, άπλετα φωτισμένοι, διακοσμημένοι με χαρούμενα χρώματα και κυρίως φροντισμένοι με σκοπό τα παιδιά να νιώθουν όμορα στο περιβάλλον τους. Τα νηπιαγωγεία, ωστόσο δεν πληρούν όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις, κάποιες φορές μάλιστα οι χώροι είναι ακατάλληλοι, με αποτέλεσμα η νηπιαγωγός να διαμορφώνει η ίδια το χώρο της εργασίας της δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά. Η εργασία είναι αρκετά κουραστική καθώς πρέπει να προσέχει μικρά παιδιά που δεν είναι σε θέση πάντα να αυτοεξυπηρετούνται. 

4.Άσκηση Επαγγέλματος.
  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα του/της Νηπιαγωγού προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 12 ( ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 24/1991 (ΦΕΚ 9/τ. Α/4-21991), τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα, εφόσον είναι διορισμένος/η.


5. Προοπτικές απασχόλησης
  • Μπορεί να εργαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς , ιδρύματα φροντίδας παιδιών, νοσοκομεία παίδων, ως ελεύθερος επαγγελματίας με δικό του νηπιαγωγείο. Το ισοζύγιο του επαγγέλματος είναι αρνητικό εξαιτίας του μεγάλου όγκου των αδιόριστων νηπιαγωγών. Βέβαια, βρίσκουν επαγγελματικές διεξόδους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σε άλλα ιδρύματα ή οργανισμούς φροντίδας παιδιών.



6. Πληροφόρηση για το επάγγελμα.
  • ΔΟΑΤΑΠ- Αθήνας, Αγ Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437
  • ΔΟΑΤΑΠ-Θεσσαλονίκης, Υπ. Μακεδονίας Θράκης- Διοικητήριο, ΤΚ. 54123
  • ΣΑΕΙΤΤΕ-Αθήνα Πανεπιστημίου 67, ΤΚ. 105 64
  • ΠΟΦΙΤΕΕΚ- Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα.


Ομάδα Β’
Μαθητές που συμμετείχαν στην εργασία:
Δημήτρης Βέρρος
Νίκη Ζερβού
Μαρία Αφεντουλίδου
Κωνσταντίνα Βασιλούδη
Αλέξανδρος Αθανασιάδης
Βιβή Γιάτρα
Εύη Λιάβα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου